برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است فرماندار مشهد: سیلاب اخیر مشهد طی دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: درخواست دارم باشگاه پرسپولیس در مشهدالرضا(ع) مستقر شود استاندار خراسان‌رضوی: به‌زودی از پروژه‌هایی به یاد و نام رئیس‌جمهور شهید باعنوان «یادگار ابراهیم» بهره‌برداری خواهد شد پیگیری دغدغه‌های بانوان برای بوستان «شهربانو» مشهد وضعیت نامعلوم پرونده درخت کُشی در بلوار وکیل آباد مشهد زمان اتصال بولوار حسابی مشهد به بزرگراه پیامبر اعظم(ص) اعلام شد شهردار مشهدمقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی دهکده مدرن ورزشی شش‌هکتاری الهیه: ایجاد زیرساخت‌های اصلی برای ورزش قهرمانی و قهرمان‌پروری ضروری است + فیلم ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد، میدان آزادی و خیابان طرحچی (۹ خرداد ۱۴۰۳) آغاز عملیات اجرایی احداث مجهزترین و مدرن‌ترین دهکده ورزشی شرق کشور در مشهد (۹ خرداد ۱۴۰۳) اجرای طرح جدید تخفیفی و تقسیطی حوزه ساخت‌وساز شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از فاصله برخی ایستگاه‌های اتوبوس خط ۱۵ در مشهد + پاسخ مشهد، نخستین «شهر دوستدار آب» در ایران | جزئیات طرح ابتکاری شهرداری مشهد برای مدیریت منابع آبی چیست؟ بهره‌برداری از ۲۰ هکتار از «بوستان کرامت» مشهد در فاز نخست عملیات اجرایی برداشت آب مورد نیاز فضای سبز شهری مشهد از مسیل چهل‌بازه افزایش پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در فروردین ۱۴۰۳ درباره «باغو»، مزرعه‌ای تاریخی در محله خواجه ربیع مشهد ۱۲ مطالبه از مجلس دوازدهم برای مشهد فرماندار مشهد: حوادثی که در جریان سیل مشهد رخ داد به دلیل سهل‌انگاری نبود | برای کمک به سیل‌زدگان از چارچوب قانونی خود فراتر رفته‌ایم + فیلم نام‌گذاری حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح شهید گمنام تا تقاطع غیرهم‌سطح حافظ به‌نام «شهید آیت‌الله رئیسی» حاجی‌بگلو: شورای نگهبان اجازه ندهد دوره هفتم شورا‌ها سه‌ساله شود
سرخط خبرها

رایگان شدن برخی از خطوط اتوبوس‌رانی برگشت خورد | حاجی‌بگلو: فرمانداری در جایگاه حقوقی بابت ورود به جزئیات این طرح قرار ندارد

  • کد خبر: ۱۷۶۸۶۳
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
رایگان شدن برخی از خطوط اتوبوس‌رانی برگشت خورد | حاجی‌بگلو: فرمانداری در جایگاه حقوقی بابت ورود به جزئیات این طرح قرار ندارد
سخنگوی شورای شهر: فرمانداری در جایگاه حقوقی برای ورود به جزئیات طرح رایگان‌شدن خطوط اتوبوس‌رانی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز نشست تخصصی بررسی ابعاد رایگان‌شدن حمل‌ونقل عمومی با حضور دو عضو شورای شهر و کارشناسان این حوزه در دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم با بیان اینکه پس از رایگان‌شدن بهای خدمات اتوبوس‌رانی، پیگیر رایگان‌شدن بهای خدمات قطارشهری هم خواهیم بود، گفت: یکی از بهانه‌های شهرداری برای رایگان‌نشدن خدمات اتوبوس‌رانی، ازدحام جمعیت است. آیا ازدحام جمعیت در روز‌های تاسوعا و عاشورا مانع از خدمات‌رسانی شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو افزود: سال ۹۲، سهم شهروندان از بهای تمام‌شده خدمات اتوبوس‌رانی، ۷۴ درصد بوده، ولی این عدد امروز به ۵ تا ۷ درصد رسیده است. شرایط حاکم بر کشور به نحوی است که طی چندسال آینده این عدد تقریبا به «صفر» نزدیک خواهد شد. وی با اشاره به ردشدن مصوبه رایگان‌شدن بهای خدمات اتوبوس‌رانی از سوی فرمانداری، افزود: فرمانداری در جایگاه حقوقی نیست که به جزئیات طرح‌های مصوب ورود کند و صرفا باید مغایرت یا تطبیق مصوبه با قانون را بررسی کند.

حاجی‌بگلو گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، برآورد کرده که برای کاهش آلودگی هوای ۹ کلان‌شهر کشور، ۴۱ هزارمیلیاردتومان اعتبار لازم است. سهم مشهد از این عدد، چه اندازه است؟ رایگان‌شدن خدمات اتوبوس‌رانی، تحقق‌پذیر است، فقط باید انگیزه لازم را داشته و به دنبال تغییر باشیم، همان‌گونه که بهای خدمات تعدادی از خطوط اتوبوس‌رانی را به ۱۲۰ تومان رساندیم و مشکلی پیش نیامد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نیز در این نشست گفت: سهم ۷۰ درصدی مردم از پرداخت بهای تمام‌شده خدمات اتوبوس‌رانی امروز به حدود ۵ درصد رسیده است. به گفته سیدابراهیم علیزاده رایگان‌شدن خدمات اتوبوس‌رانی فی‌نفسه اقدام پسندیده‌ای است. از هر تصمیمی که به کاهش دریافت پول از مردم و از سوی دیگر ارائه خدمات بهتر به آن‌ها منجر شود، استقبال می‌کنیم. وی تصریح کرد: باورمند به رایگان‌شدن اتوبوس‌رانی هستیم، ولی استاندارد‌های لازم در این‌باره همچون سرفاصله زمانی مناسب و سطح کیفی خدمات باید به میزان مطلوبی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->